Výběr správného softwaru CRM je pro úspěšné řízení vztahů se zákazníky rozhodující. Měl by být přizpůsoben specifickým potřebám a velikosti firmy a zároveň nabízet příjemné uživatelské rozhraní. Pokud netušíte, od čeho se při hledání vhodného systému odrazit, přečtěte si několik tipů, které vám cestu za důležitým nástrojem usnadní.
Ujasněte si, co od CRM skutečně potřebujete
Nejprve si určete, jak (resp. k čemu) budete CRM software používat. Zamyslete se nad funkcemi, které jsou pro vaši firmu nejdůležitější. Rozhodně by neměl chybět základ v podobě segmentace zákazníků, reportingu a analytiky, sledování potenciálních zákazníků, tvorba automatických e-mailových kampaní – a možná i další funkce. Některé systémy jako např. český eWay-CRM dokonce plnohodnotně nahrazují software pro řízení projektů.
Mezi současné standardy patří mobilní verze a integrace s dalšími systémy. I v tomto směru vyniká výše zmíněný CRM v Outlooku.
Poohlédněte se na trhu
Než učiníte konečné rozhodnutí, prozkoumejte své možnosti. A to tak, že si přečtete recenze a prohlédnete si srovnání funkcí, abyste zjistili, které systémy CRM odpovídají vašim požadavkům.
Získejte zpětnou vazbu
Zeptejte se svých spolupracovníků na jejich názor. Lidé, kteří budou s vybraným CRM pracovat, by vám měli sdělit své první pocity a vyhodnotit, jestli pozitiva převažují nad nedostatky. To může být skvělý způsob, jak lépe pochopíte, které funkce jsou pro ně důležité a kterým je třeba se vyhnout.
CRM si důkladně otestujte
Jakmile zúžíte výběr, neváhejte si CRM, o kterém uvažujete, pořádně osahat. Vývojáři obvykle nabízí bezplatné zkušební verze nebo demoverze (eWay-CRM je ve verzi FREE zdarma na neomezenou dobu). Získáte díky tomu lepší představu o tom, jak software funguje v praxi a jak snadno se používá.
Budete-li při výběru softwaru CRM pro svou firmu postupovat obezřetně, určitě se nakonec rozhodnete správně. S kvalitním systémem pro řízení vztahů se zákazníky budou vaše vztahy s klientelou pevné a vaše podnikání poroste.